300 ميليون تومان اعتبار براي پروژه‌هاي پژوهشي كردستان
نوشته شده توسط : سوران زندی

معاون استاندار كردستان اعلام كرد:
300 ميليون تومان اعتبار براي پروژه‌هاي پژوهشي كردستان

خبرگزاريکرد نیوز: معاون منابع انساني و پشتيباني استاندار كردستان گفت: براي پروژه‌هاي پژوهشي و آموزشي در استان 300 ميليون تومان اعتبار تعريف و پيش‌بيني شده است.

به گزارش خبرگزاري کرد نیوزز از سنندج، موسي مرادياني در نخستين جلسه كارگروه پژوهش و آموزش استان كردستان در سنندج در سال جاري اظهار داشت: با جذب اين اعتبارت در بخش‌هاي مختلف پژوهشي و آموزشي به ويژه بخش كشاورزي و صنايع و معادن با همكاري جهاد كشاورزي و دانشگاه‌هاي سطح استان بتوانيم شاهد جهش خوبي در بخش آموزش و پژوهش كردستان باشيم.
وي در ادامه افزود: طرح‌هاي پژوهشي بازوي توانمند آموزش و پژوهش و شناسايي نخبگان و مخترعان و توسعه طرح‌هاي آنهاست.
مرادياني در ادامه افزود: ما بايد بتوانيم يك باور را براي استان كردستان در بخش پژوهش و آموزش به وجود آوريم.
معاون توسعه منابع انساني استاندار كردستان در ادامه بر فعال شدن اين كار گروه در استان تاكيد كرد و گفت: بايد به بخش‌هاي پژوهشي و آموزشي در سطح استان توجه بيشتري شود و شاهد توسعه پروژه‌هاي آموزشي و پژوهشي در سطح وسيعي در استان باشيم.
مرادياني در ادامه تصريح كرد: اگر بحث‌هاي پژوهشي در استان انجام شود مي‌تواند در ايجاد اشتغال و شناسايي پژوهشگران و توسعه و رونق اقتصادي و ارائه توانمندي‌هاي پژوهشگران موثر و مثمرثمر باشد.
در ادامه اين جلسه سرپرست دفتر پژوهشي و آموزشي استانداري كردستان در خصوص پروژهاي ارائه شده در اين كار گروه و چگونگي ارائه آنها در نمايشگاه تهران گفت: هر ساله با آغاز هفته دولت يك جشنواره علمي باعنوان از علم تا عمل در تهران برگزار مي‌شود.
منصور كياني ارج نهادن به مقام نوآوران و مخترعان و مبتكران، بررسي چالش‌ها از جمله عدم ارتباط علم با بخش توليد و ارتباط دستاوردهاي توليدي با علم، لينگ نتايج علمي با دستاوردهاي بخش صنعت و اقتصاد، بررسي راهكارهاي مناسب تجارب علمي با بخش اقتصاد و تجارت و بازرگاني، ايجاد پارك‌هاي علم و فناوري در سطح استان، ارتباط با مراكز دانشگاهي و تحقيقاتي، ارتباط با نهاده‌هاي محققان و نخبگان و سرمايه‌گذاران و ارتباط با شركت‌هاي واسطه‌اي كه روي ايده‌هاي نخبگان سرمايه‌گذاري مي‌كنند را از اهداف عمده اين نمايشگاه براي انتخاب طرح‌هاي پژوهشي و آموزشي عنوان كرد.
وي وظيفه كار گروه پژوهشي در استان را بررسي و ارزيابي طرح‌هاي پيشنهادي براي ارائه به نمايشگاه خواند و گفت: سهم استان كردستان در نمايشگاه ياد شده 25 طرح پژوهشي آموزشي است كه اميدواريم با ارائه طرح‌هاي برتر در اين نمايشگاه بتوانيم جزو استان‌هاي برتر باشيم.
وي در ادامه شاخص‌هاي مورد نظر در ارائه طرح‌هاي پژوهشي براي راهيابي به اين نمايشگاه را عنوان كرد و گفت: طرح‌هاي اقتصادي داراي مشتري مشخص و پيش خريد، طرح‌هاي دانش بنيادي با ارزش توليدي و اقتصادي، نمونه سازي آن به پايان رسيده باشد، داراي مسير مشخصي در بازار مصرف، طرح‌هاي مورد استفاده در راستاي فناوري و پژوهش، موثر در كاهش مصرف انرژي، تاثير گذار در زمينه هدفمندي يارانه‌ها و اثربخشي طرح در بخش‌هاي اجتماعي و اقتصادي را از جمله شاخص‌هاي طرح‌هاي ارائه به نمايشگاه تهران ذكر كرد.




:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: